Aluejärjestön talvipäivät 2017

Auran Majalla oli 17.3. talvipäivät. Yhdistyksemme osallistui aktiivisesti moniin sarjoihin. Parhaan tuloksen saavuttivat tyttömme viestissä. He voittivat kisan. Tämä oli kolmas kerta peräkkäin. Kiertopalkinto oli tytöille katkolla ja nyt se jäi Oulun Eläkeläisille. Alla joukkueen kokonnpano Naiset 3x1km 1.Ritva Kenttä Oulun Eläkeläiset 2 os.Liisa Salmela 3os.Raija Kilpiö, aika 16.15 Tyttömme olivat aivan kärkipaikoilla myös yksilömatkoilla. Kilpailujen tulokset saat uudelle välilehdelle klikkaamalla alla olevaa linkkiä http://jokilaaksojenaluejarjesto.kotisivukone.com/... Tuloslistaan ei ole merkitty ollenkaan sauvakävelijöitä. Yhdistyksemme voitti kisan ylivoimaisesti. Paras oli Raimo Hautala. Osallistujia tähän uuteen lajiin oli viisi; kaikki omasta yhdistyksestämme. Kuva-albumissa on valokuvia kisoista.

Martti Korhonen kylässä

Eläkeläiset ry: puheenjohtaja Martti Korhonen vieraili maanantaikerhossa kertoen eläkeläisten tukalasta asemasta ja keinoista, joilla asiaan saisi parannusta.Oma tanhuryhmämme Ranttali esiintyi ensimmäistä kertaa kerhossamme. Lisäksi muuta omaa ohjelmaa ja lopuksi tietenkin nisukahvet.

Elokuvaa tekemässä

Oulun Eläkeläiset saivat osallistua elokuvan tekoon avustajina kahtena päivänä. Elokuvan työnimi on East of Sweden (Ruotsista itään). Elokuvan ohjaa Simo Halinen ja pääosissa ovat Laura Pirn ja Samuli Vaaramo. Elokuva tulee teattereihin noin vuoden kuluttua. Kuva-albumista löytyy kuvia aiheesta.Kokemus oli porukkamme mielestä erittäin mielenkiintoinen.Avustajajoukko_yhteiskuvassa

Ohessa kuva joukostamme, joka sai tuntuman elokuvan tekoon.Elokuva East of Sweden tulee teattereihin helmikuussa 2018Avustajajoukko_yhteiskuvassa

Pärnyn matka 7.8. 2016

Matka alkoi sunnuntaiaamuna 7. elokuuta klo 5 aamulla OTP:n linja-autolla. Matkassa oli kaksikymmentä yhdistyksemme jäsentä ja vajaa kymmenen matkalaista, jotka olivat ostaneet matkansa OTP:n nettikaupasta. Perillä Tervis-kylpylässä olimme noin klo 20.

Maanantaiaamun lääkärintarkastuksen jälkeen kaikki saivat henkilökohtaisesti sovitetun hoito-ohjelman, johon sisältyi neljä hoitoa päivässä. Hoitoja oli monenlaisia: hierontaa, magneettihoitoja, ”nyhtölihahoito” eli voimakas vesihieronta, moninaiset yrttikylvyt ja parafiinihoidot.

Matkan hintaan (490 euroa) sisältyi hoitojen lisäksi puolihoito. Ruoka oli maittavaa ja kylpylän palvelu ystävällistä lukuun ottamatta osaa hoitohenkilökunnasta, joilla vielä vanha neuvostoaikainen ”palvelualttius” heijastui asiakaspalveluun.

Paluumatkalle lähdimme perjantaina 12. elokuuta aamupalan jälkeen. Bussissa kävimme menomatkalla leikkimielisen tietokilpailun. Paluumatkalla yleisön pyynnöstä (huolimatta) käytiin uusi samanlainen kilpailu. Bonuskysymyksenä Pohjanmaalta oli kolme automerkkiä, jotka alkavat R-kirjaimella. Oikea vastaus kuului: Ratsun, Rotke ja Riisselimersu.

Yhdistyksemme puolesta matkaa johti tyylillä Karppisen Pekka. Linja-autoamme kuskasi Kalevi Jurvelin. Hänellä on laaja kokemus Pärnun matkoista ja hän auttoikin meitä monissa kylpylää ja Pärnua koskevissa kysymyksissä. Autokin oli meillä käytössä koko matkan ajan. Autolla teimme mm kaupunkikierroksen, jota opasti paikallinen asiansa osaava opas. Viron vapaussodan muistomerkillä otimme koko porukasta oheisen ryhmäkuvan.

Vapaa-aikaa jäi melko runsaasti. Kaupunki tarjosi monia mahdollisuuksia ostoksiin, kulttuuriin (valokuva paikallisesta konsertista kuva-albumissa) ja ulkoiluun.

Sää matkan aikana oli melko suotuisa ja antoi mahdollisuuden ihailla kaupungin monia puistoja. Meressäkin jotkut kävivät uimassa melkoisessa aallokossa.

Käydyn palautekeskustelun perusteella useimmat matkalaiset haluavat palata Pärnuun uudestaan. Viiden päivän matkan sijasta seitsemän päivän matka kuulosti olevan halutumpi, koska se antaa enemmän vapaa-aikaa, eikä hinta nouse suhteessa kovin paljon. Matka oli hyvin onnistunut.

Onkikilpailu 1.8.2016

Perinteinen onkikilpailu pidettiin elokuun 1.päivänä Möljällä.

Naisten sarjassa kaikki osallistujat voittivat tasatuloksella. Kukaan ei saanut kalaakaan.

Osallistujia oli viisi: Pirkko Saarela, Pirjo Annunen, Vappu Hautala, Ritva Savilaakso ja Tyyne Leviäkangas.

Miesten sarjan voitti Sulo Penttilä (60g), toiseksi tulivat samalla tuloksella (40g) Toimi Nissinen ja Väinö Pitkälä. Neljäs oli Raimo Hautala (30g). Viidenneksi kalasti Ville Nevala. Tauno Sunila jäi saaliitta, mutta ei masentunut, vaan veti kisan tyylillä läpi.

Vaaskelassa emännät tarjosivat kisaväelle maukkaan lohikeiton.

Kuva-albumissa on kuvia kisasta

Kirjaston esittely 23.5. 2016

Kirjastonhoitaja Anne Vesala kävi kerhossamme kertomassa kirjaston palveluista.

Klikkaamalla alla olevaa linkkiä, saat aineiston käyttöösi

Kirjaston linkki

Onnikan myynti 16.5. 2016

Onnikka.jpgYhdstyksemme täysin palvellut onnikka sai uuden omistajan. Ostaja, Sami Honkimaa Kälviältä, kuvassa vasemmalla.

Äitienpäiväjuhla 9.5.2016

Meillä oli äitienpäivän jälkeisenä maanantaina lämminhenkinen juhla äideille.Tilaisuuden avasi puheenjohtaja Penttilä. Raili Tuovila esitti lausuntaa. Tämän jälkeen Tanhuryhmä Siikaset esitti neljä tanssia. Kuoromme Eloisat lauloi komeasti mm. "Äideistä parhain" johtajanaan Ahti Sepp.
Olavi Peltoniemi toi juhlapuheessaa esille äitien tärkeyden meille kaikille. Myös emäntiemme arvokkaan uurastamisen Olavi puheessaan toi esille.
Lopuksi lauloimme yhdessä Ahti Seppin johdolla ennen kuin nautimme kahvit.
Juhlan yhteydessä miehet jakoivat ruusut kaikille äideille.
Kuva-albumissa on kuvia juhlasta.

Wappujuhla 01.05 2016

Wappua juhlimme kauniin joskin viileän sään merkeisää aattona. Paikalla oli kuutisenkymmentä henkeä. Tarjolla oli makkaraa, simaa, kahvia ja munkkeja. Jaska soitti levyjä ja kansa tanssi. Pihalla kisattiin ketjunheitossa ja kolikon tarkkuusheitossa. Molemmat lajit voitti Seija Penttilä. Kuva-albumissa on pari kuvaa juhlista.

Kevättalkoot Vaaskelassa 27.4.2016

Runsas joukko kokoontui keväisenä päivänä laittamaan paikat kevätkuntoon keskiviikkoaamuna klo 9. Väki riitti hyvin tarpeellisiin toimiin. Ennen maukkaan makkarakeiton valmistumista kerettiin hieman huilaamaankin.

Maanantaikerhossa menoa ja meininkiä 11.4.2016

Ohjelma oli monipuolinen ja yleisö tykkäsi kovasti

Aluksi Tanhuryhmä Sitriini esiintyi johtajanaan Paavo Juvani.
Toiseksi puheenjohtaja kertoi tulevista tapahtumista
Välissä virkistävä jumppatuokio.
Tyylikästä kuorolaulua esitti kuoro Virkeät. Hetiä säesti Hannes Leskinen.
Arpajaisissa oli runsaasti voittoja.
Lopuksi nautimme maukkaat nisukahvit..